Press "Enter" to skip to content

I 1960’erne introducerede direktøren for McDonald’s, Ray Kroc, en hulaburger

0

I 1960’erne introducerede direktøren for McDonald’s, Ray Kroc, en hula burger, der bestod af en burgerbolle med to stykker ost og en skive grillet ananas. Burgeren var rettet mod katolikker, der ikke spiste kød om fredagen, men der var tvivl om, hvorvidt denne burger ville blive en succes. Kroc lavede derfor et væddemål med forretningsmanden Lou Groe, der havde fundet på fiskeburgeren Filet-O-Fish, om at hula burgeren ville sælge bedre på en fredag end fiskeburgeren. Vinderen skulle have et nyt jakkesæt og ville få sin burger på menuen. Væddemålet endte med, at der blev solgt 350 stk. Filet-O-Fish, men kun 6 hula burgere. Groe fik sit jakkesæt, og Filet-O-Fish kom på menukortet.

Hvem kender du, der ville prøve en hula burger?

Kilde: https://corporate.mcdonalds.com/corpmcd/our-stories/article/filet_o_fish_journey.html & https://www.thedailymeal.com/1177564/the-rise-and-immediate-fall-of-mcdonalds-hula-burger/